מכשול בדרך: הפיתרון של waze לטרור בירושלים

ישראל פריי 1 Comment on מכשול בדרך: הפיתרון של waze לטרור בירושלים
21:52
30.04.24
אבי מימרן No Comments on ח"כ שמחה רוטמן: "אנחנו ברגע של להיות או לחדול"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

העיר ירושלים שוקקת מבקרים ותיירים, חלק לא מבוטל מתוכם הוא מהמגזר החרדי, שבאים לביקורים משפחתיים, הסתופפות בחצרות הקודש, אתרי המורשת, או סתם ביקורים למטרת הנאה והתבשמות מאווירה של עיר הקודש.

אחת הדרכים הפופולאריות לנווט בנבכי הסמטאות ובשיפולי השכונות -כמו בכל הארץ- היא אפליקציית וויז, שהעידכונים והדינמיות שהיא מתאפיינת בהם, הפכו אותה ל'סמכות עליונה' בכבישים ובדרכים.

המתיחות הביטחונית בתקופה האחרונה הציתה גל של אירועים אלימים ופיגועים ברחבי העיר בכלל, ובשכונות הערביות בפרט. מלבד אירועי הדקירה שזוכים לאיזכור תקשורתי קלוש, השלכות האבנים נהפכו באיזורים מסויימים לשיגרה, מה שהופך את ההסתמכות על אפליקציית הניווט בעיר המורכבת, למעוררת חשש ולעיתים לחוסר אונים.

היום התפרסם כי 'וייז' שינתה את הגדרותיה, ותמנע מהנוסעים מלהיכנס לשכונות הערביות. לצורך ההבחנה, שינתה החברה את ההגדרות במספר שכונות ערביות במרכז ירושלים, וקיטלגה אותם כשטחי a ו b שבשליטת הרשות הפלסטינית.

הפרסום עורר הדים. גם אם יסרבו להודות בכך, נהגים רבים נושמים לרווחה, ומברכים על היכולת ליסוע בלב שקט, ומאידך, יש הרואים בכך פגיעה במדינה, שכמה שכונות בלב בירתה מוגדרים כשטחי הרשות הפלסטינית. וזאת מלבד התארכות הדרך שעלולה להגיע לעשרים דקות נוספות.

חבר מועצת עיריית ירושלים, אריה קינג, הגיב הערב: "לא ברור לפי אילו קריטריונים מגדירה האפליקציה אזור כמסוכן. האפליקציה מכווינה נהגים לכותל דרך א-טור, שהוא היום אחד האזורים שבהם יש הכי הרבה אירועי טרור בירושלים", הוא אומר. "דווקא ואדי ג'וז, שבו רמת האירועים נמוכה יחסית, הוגדר כשטח A. לא ייתכן שאזורים כמו עיר דוד והכותל יהיו מחוץ לוויז. למעשה, האפליקציה מדירה יהודים ממזרח ירושלים ומאתרים תיירותיים כמו עיר דוד והכותל".

לפני כחודש הגיע מקרה של יידוי אבנים בירושלים לדיון ציבורי, כשהזמר והיוצר ישי לפידות, העלה פוסט ובו תיאר איך בהסתבכות קלה בעיר העתיקה, מצא את עצמו מול אספסוף זועם שהשליך לעבר רכבו אבנים, ורק בנס הצליח להיחלץ ללא פגע.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    עצוב וכואב אבל אלו הם העובדות בשטח

    ה' יעזור שיבוא לציון גואל במהרה בימינו אמן